https://www.naturalsite.pl/Zestaw-suplementow-na-zdrowe-jelita-NSP-p403?force=1

Współczesna nauka i medycyna odchodzi od postrzegania jelit jedynie tylko jako narząd do rozkładania i transportu pokarmu. Ze względu na skomplikowaną budowę i specyficzne unerwienie zaczęto je mawet nazywać "drugim mózgiem". Okazuje się, że nasze jelita mają ogromny wpływ na kondycję psychiczną. Istnieje więc związek pomiędzy zdrowiem jelit, a samopoczuciem i przetwarzaniem emocji. 

To, czym i jak się odżywiamy, dla układu pokarmowego ma olbrzymie znaczenie, ale to zaledwie jeden z ośmiu czynników, od których zależy zdrowie jelit. Te pozostałe to:

  • Geny
  • Stres (przeżywany w przeszłości i obecnie)
  • Miejsce zamieszkania, zarówno w przeszłości, jak i obecne
  • Aktywność fizyczna
  • Wiek
  • Stosowane leki, w tym antybiotyki
  • Poród
Kiedy w rozmowie pada słowo „jelito”, większość rozmówców marszczy nos. Niechętnie rozmawiamy na temat trawienia, a już na pewno nie o funkcjach jelit lub o ich rezultatach. To dla nas nieprzyjemny temat, którego nie porusza się w towarzystwie. Warto jednak zmienić to podejście, ponieważ jelita są niezwykle fascynującym, skomplikowanym narządem wewnętrznym, który ma istotny wpływ na nasze zdrowie i ogólne samopoczucie. 
Ludzkie jelita mają około siedmiu metrów długości, z czego zaledwie około metra przypada na jelito grube. Reszta przewodu jelitowego to wijące się jak wąż jelito cienkie. Zadania i funkcje obydwu odcinków jelita są zróżnicowane i idealnie się uzupełniają.

Zaburzenia pracy jelit mogą stanowić duże obciążenie. Dlatego też zrównoważone działanie jelit stanowi podstawę zdrowia, a niezdrowy styl życia może wywoływać objawy zaburzeń.

Przedstawiamy Ci 6 prostych kroków, które będą pomocne dla zdrowia układu pokarmowego!
  1. Ćwiczenia fizyczne 
Regularne ćwiczenia stymulują ruchy jelit, a to ma znaczący wpływ na regularność wypróżnień. Już 30 minut codziennego szybkiego spaceru wspomoże pracę układu pokarmowego.
     
       2. Zadbaj o zdrową wątrobę 

Wątroba odpowiada za produkcję praktycznie wszystkich ważnych dla organizmu białek, metabolizm tłuszczów, cukrów, a także jest głownym miejcem, w którym odbywa się detoksykacja. Idealnym wsparciem dla niej będą naturalne składniki takie jak: czonske, kurkuma, rozmaryn, czy liść karczocha. 

       3. Więcej błonnika i więcej wody 

2 litry wody dziennie, to powinien być standard. W diecie powinno się też przyjmować co najmniej 25g błonnika. Pamiętaj, że przy suplementacji błonnik przyjmujemy ze zwiększona ilością wody. 

       4. Dokładnie przeżuwaj jedzenie i dbaj o higienę jamy ustnej 

Każdy kęs ma znaczenie! Konieczne jest wymieszanie pokarmu ze śliną i dokładne rozdrobnienie pokarmu. Pamiętaj również o higienie jamy ustnej. Bakterie, które gromadzą się w jamie ustnej, nie tylko mogą uszkadzać szkliwo i powodowac próchnicę, ale też wywołać przewlekłe stany zapalne, które skutkują zaburzeniami pracy nawet odległych narządów, np. układu krążenia. 

       5. Dbaj o codzienną porcję witamin i składników mineralnych

Samodzielne dobranie optymalnej diety może się okazać trudnym wyzwaniem. W codziennej diecie zalecamy stosowanie zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia. Gdy decydujesz się na suplementację, zwłaszcza w zakresie ekstraktów roślinnych, zadbaj o najwyższej jakości produkty. 

       6. Flora bakteryjna ma kluczowe znaczenie 

Wraz z dietą bogatą w szkodliwe prodktuky - wytwory smażenia, tłuszcze trans, nadmiar mięsa - w naszych jelitach pojawiają się inne bakterie niż te, z którymi współżyjemy od dziesiątek, a nawet setek tysięcy lat. Stan ten nazywa się dysbiozą, czyli zaburzeniem składu flory jelitowej i ma on wpływ na zdrowie praktycznie każdego narządu i tkanki, już nie tylko w układzie pokarmowym. Dobra wiadomość jest taka, że uzupełnianie flory o probiotyki, czyli bakterie dla ns fizjologiczne, jest w stanie przywrócić jej prawidłowy skład. 

Zmiana nawyków żywieniowych to pierwszy krok do pełni zdrowia i długowieczności! 

Specjaliści ds. żywienia od wielu lat podkreślają, iż to styl życia każdego człowieka w dużym stopniu determinuje jego zdrowie. Wiele chorób cywilizacyjnych ma podłoże behawioralne, co oznacza, iż od naszych działań zależy ich rozwój bądź skuteczne ich zapobieganie. W profilaktyce chorób, które uważane są za epidemie naszych czasów (jak cukrzyca, miażdżyca czy nadciśnienie tętnicze) ogromne znaczenie ma właściwa dieta, regularna aktywność fizyczna oraz umiejętność znalezienia właściwej równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. Dbałość o zdrowy tryb życia pozwala na niwelowanie negatywnych skutków stresu, który jest jedną z głównych przyczyn występowania wielu współczesnych schorzeń. 

Jak poprawnie odczytywać piramidę?

Piramida to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.  


„Wszystko zaczyna się w jelitach” – na pewno to słyszeliście. Nasze zdrowie jest ściśle powiązane ze sprawnym działaniem jelit i całego przewodu pokarmowego. To jak wchłaniamy składniki odżywcze i jak przebiega sposób trawienia jest kluczowe dla każdego organu w naszym organizmie. Nie bez przyczyny zdrowa i zróżnicowana dieta jest najczęściej wymieniana przez naukowców i lekarzy jako podstawa dobrego zdrowia.
Zdrowe Jelita to zestaw stworzony z myślą o harmonii układu pokarmowego i zdrowiu jelit.
Pamiętaj, że suplementacją możemy sobie tylko pomóc, nie jest ona w stanie zastąpić naszych nawyków żywieniowych.