https://www.naturalsite.pl/Suplement-diety-na-zdrowe-jelita-bakterie-probiotyczne-Bacillus-Coagulans-NSP-gratis-p898

Przewód pokarmowy odpowiada za przyswajanie substancji odżywczych z pokarmu. Jego harmonijna praca zależy od współdziałania wielu narządów, nie tylko tych tworzących układ pokarmowy (jama ustna, przełyk, żołądek, dwunastnica, jelita, wątroba, trzustka). Dla prawidłowej pracy układu kluczowe jest też dobre ukrwienie, stan hormonalny, działanie układu nerwowego, a nawet niezaburzona gospodarka wodno-elektorlitowa.
Wszystkie nasze narządy są bowiem pośrednio powiązane ze sobą. Układ pokarmowy jest niejako bramą do zdrowia całego organizmu, który zwrotnie potrafi mu się odwdzięczyć pozytywnymi bodźcami i wsparciem. Dolegliwości pokarmowe mogą być wynikiem niezdrowej diety, ale też świadczyć o zaburzeniu pracy innych narządów lub nawet przyczyniać sie do tego stanu.





Jak i dlaczego Bacillus Coagulans działa tak dobrze w porównaniu z innymi probiotykami?

Po pierwsze, Bacillus coagulans jest wyjątkowo wytrzymały. Jednym z głównych problemów związanych z wieloma szczepami probiotycznymi jest ich natychmiastowe niszczenie, a przez to nieskuteczność, gdy przechodzą przez trudne środowisko żołądkowe. Bacillus coagulans jest "trwały w przechowywaniu", co oznacza, że ​​może przetrwać w temperaturze pokojowej i w różnych warunkach. Wiele probiotyków musi być przechowywanych w lodówce, aby pozostać zdatnym do użycia, i zawarte w nich bakterie umierają szybko po wejściu do żołądka. Z drugiej strony, Bacillus coagulans potrafi przetrwać, a nawet prosperuje, gdy jest w jelitach. To jeden z głównych powodów, dla których jest tak skuteczny. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tej ważnej informacji i stają się zdezorientowani lub rozczarowani, gdy inne probiotyki nie działają na nich. Jest to również wegański probiotyk, ponieważ jest zarodnikiem, w przeciwieństwie do probiotyków z mleczarni. Jak wspomniano powyżej, te zarodniki są bardzo wytrzymałe i naprawdę dobrze rozwijają się w jelitach. Niektóre bakterie tworzące przetrwalniki są wyjątkowo niebezpieczne i mogą powodować zatrucia pokarmowe, ale Bacillus coagulans jest głównym wyjątkiem.

Bacillus coagulans jest bardzo dobrze zbadanym probiotykiem. Ma on jako jedyny zatwierdzone oświadczenie zdrowotne dotyczące pomocy w leczeniu bólu IBS (zespół jelita drażliwego) i związanych z nim objawów. Wykazano, że pomaga zarówno w przypadku biegunki, jak i zaparć związanych z IBS. Kiedy zarodniki zostaną połknięte i umieszczone w jelicie, poprawiają stosunek "dobrych bakterii" do "złych bakterii", pomagając w ten sposób normalizować ruchy jelit i zmniejszać ból przy IBS. Zarodniki robią to wytwarzając kwas mlekowy i wydzielając kwasy tłuszczowe, które są korzystne dla dobrych bakterii. Dobre bakterie "wypierają" i głodzą złe bakterie w jelitach. Kiedy stosunek dobrych do złych bakterii przemawia na rzecz zdrowej równowagi, następuje wiele innych korzyści zdrowotnych. Warto zauważyć, że Bacillus coagulans wytwarza także izomer "L +" kwasu mlekowego, który jest korzystną postacią kwasu mlekowego. Prowadzi to do innych imponujących korzyści zdrowotnych.

7 kroków dla zdrowia układu pokarmoego 
  • Ćwiczenia fizyczne 
Regularne ćwiczenia stymulują ruchy jelit, a to ma znaczący wpływ na regularność wypróżnień. Już 30 minut codziennego szybkiego spaceru wspomoże pracę układu pokarmowego!
  • Szczupły znaczy zdrowszy 
Układ pokarmowy u szczupłych osób działa sprawniej. Może właśnie dlatego są szczupli? Tak czy inaczej redukacja nadmiaru wagi jest wskazana u każdego, kto skrarży się na problemy pokarmowe. 
  • Zadbaj o zdrową wątrobę 
Wątroba odpowiada za produkcję praktycznie wszystkich ważnych dla organizmu białek, metabolizm tłuszczów, cukrów, a także jest głównym miejscem, w którym odbywa się detoksykacja. Idealnym wsparciem dla niej będą naturalne składniki takie jak kurkuma, czosnek, rozmaryn czy liść karczocha. 
  • Więcej błonnika i więcej wody 
2 litry wody dziennie to powienien być standard. W diecie powinno się też przyjmować co najmniej 25g błonnika. Pamiętaj, że jeżeli chcesz włączyć do swojej diety suplementacje błonnika przyjmuj go ze zwiększoną ilością wody. 
  • Dokładnie przeżuwaj jedzenie i dbaj o higienę jamy ustnej 
Każdy kęs ma znaczenie! Konieczne jest wymieszanie pokarmu ze śliną i dokładne rozdrobnienie pokarmu. Higiena jamy ustnej jest również bardzo istotna. Bakterie, które gromadzą się w jamie ustnej, nie tylko mogą uszkadzać szkliwo i powodować próchnicę, ale też wywołać przewlekłe stany zapalne, które skutkują zaburzeniami pracy nawet odległych narządów (np. układu krążenia).
  • Zadbaj o codzienną porcję witamin i składników mineralnych 
Samodzielne dobranie optymalnej diety może okazać się trudnym wyzwaniem. W codziennje diecie zalecane jest stosowanie zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia. Gdy decydujesz się na suplementację, zwłaszcza w zakresie ekstraktów roślinnych, zadbaj o najwyższej jakości produkty. 
  • Flora bakteryjna ma kluczowe znaczenie
Wraz z dietą bogatą w szkodliwe prodkuty - wytwory smażenia, tłuszcze trans, nadmiar mięsą, w naszych jelitach pojawiają sie inne bakterie niż te, z którymi współżyjemy od dziesiątek, a nawet setek tysięct lat. Stan ten nazywa się dysbiozą, czyli zaburzeniem składu flory jelitowej i ma on wpływ na zdrowie praktycznie każdego narządku i tkanki, nie tylko w układzie pokarmowym. Dobra wiadomość jest taka, że uzupełnianie flory o probiotyki, czyli bakterie dla nas fizjologiczne, jest w stanie przywrócić jej prawidłowy skład.

Zmiana nawyków żywieniowych to pierwszy krok do pełni zdrowia i długowieczności!

Jaka jest właściwa dawka Bacillus Coagulans?

Ważną kwestią do zapamiętania jest to, że probiotyki celowane są często reklamowane przez podawanie liczby CFU (jednostek tworzących kolonie) w pojedynczej dawce. Liczba ta jest w przybliżeniu szacowaną liczbą "żywotnych bakterii" lub komórek grzybów w pojedynczej dawce danego probiotyku. Można by założyć, że w zasadzie znaczyłoby to "im więcej tym lepiej". Właśnie dlatego często zobaczysz duży napis "15 miliardów CFU" lub "25 miliardów CFU" itp. na różnych etykietach różnych probiotyków, próbujących wyróżnić się z tłumu innych specyfików.

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie jest to nawet bliskie całej prawdy dotyczącej dawkowania lub siły działania. Pamiętaj, że wiele probiotyków umiera zaraz po spożyciu. Tak naprawdę nie ma znaczenia, ile CFU masz, jeśli większość lub wszystkie z nich umrze, gdy je weźmiesz. W przypadku Bacillus coagulans sytuacja jest odmienna, ponieważ zarodniki nie tylko przetrwają w surowym środowisku żołądka, ale faktycznie się tam rozwiną. Typowa i dobrze zbadana, skuteczna dawka Bacillus coagulans to 3 miliardy CFU.