https://www.naturalsite.pl/Suplement-diety-na-uklad-nerwowy-Grapina-NSP-p235

Układ nerwowy zapewnia nam odbieranie bodźców z otoczenia i reakcję na nie. Ale nie tylko. Zapewnia nam myśli, pamięć, kojarzenie, komunikację. I to także nie wszystko! Układ nerwowy reguluje bowiem czynność wielu narządów, utrzymując równowagę między działaniem neuronów współczulnych i przyswspółczulnych. Nad częścia układu nerwowego mamy świadomą kontrolę i możemy wydawać polecenia np. palcom, aby się zgięły. Spora jednak część jego elementów działa niezależnie od nas i tu nasz wpływ przejawia się zupełnie inaczej - to, co jemy, co myślimy, jak się zachowujemy, a nawet z kim przestajemy może naszym nerwom pomóc lub zaszkodzi.

Wybrane choroby układu nerwowego: 
  • Depresja 
Gdy nastrój nam siada, chętnie narzekamy, ale może być nam tak źle, że nawet nie chce nam się ust otworzyć. Chorego na depresję potrafi ogarnąć przygnębienie tak obezwładniające, że nie będzie wstanie wstać z łóżka, jeść, spać. Zastygnie w jednej pozie i będzie myślał o najgorszym: śmierci, chorobach, całym złu tego świata i swoim. W skraknych przypadkach może popełnić samobójstwo. Depresja nie dość, że jest uleczalna, to zdecydowanie wymaga pomocy specjalisty psychiatry - a nie mówienia "weź się w garść", czy "wszystko będzie dobrze" - które często są wyrazem chęci pomocy, ale i bezradności bliskich osób. 

  • Udar 
W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że to odpowiednik zwału serca, tylko że w mózgu. Skutkiem jest "wypadnięcie" funkcji zajętego udarem obszaru, więc gdy ten obszar odpowiadał za śmiech - mamy opadanie kącika ust, gdy za ruch ręki - paraliż, gdy za mowę - bełkot. Najczęściej przyczyną udaru jest to, że przez większość życia nie dbaliśmy o naczynia i serce. Do mózgu coś przecież krew doprowadza - nie tylko serce cierpi z powodu miażdżycy. Pamiętaj, że to, co dobre dla serca, będzie też dobre dla naczyń w mózgu i też będzie chronić przed udarem - ćwicz więc codziennie, jedz warzywa i owoce, przestań palić tytoń, zacznij kurs opanowywanie stresu. I zrób to dziś, nie odkładaj na starość. Wtedy może być już za późno! 

  • Demencja 
Częśc przypadków to choroba Alzheimera, druga część to skutki długotrwałej miażdżycy. O tym, co się dzieje w układzie nerwowym chorych na demencję alzheimerowską, wiemy dość sporo: w mózgu odkładają się szkodliwe białka, wśród nich destrukcyjny dla neurownów pamięci amyloid beta. Czemu jednak tak się dzieje? Nie wiemy. Czy w takim razie otępieniu można zapobiegać? Jak najbardziej: ciągła nauka, również na emeryturze, rozwiązywanie zagadek i krzyżówek, dieta bogata w warzywa i owoce i wraz z nimi antyoksydanty oraz substancje o potencjale przeciwzapalnym zamiast prozapalnym. 

  • Migrena 
Atak bólu głowy może unieruchomić i uniemożliwić jakąkolwiek aktywność życiową. Migreny to często ból połowy głowy połączony z nudnościami, wymiotami, nadwrażliwością na światło lub dźwięk, trwający nawet wiele godzin lub kilka dni. Przed bólem głowy może pojawiać się aura migrenowa, czyli dziwne poświaty, błyski czy dźwięki - nawet grająca muzyka. I o ile współczesna medycyna całkiem nieźle radzi sobie lekami z przerywaniem napadu migerny, to zapobieganie im jest już znacznie większym wyzwaniem. Tu pomaga dieta bogata w witaminy potrzebne układowi nerwowemu. 


W wyniku wielu negatywnych czynników środowiskowych  nasz organizm codziennie poddawany jest działaniu wolnych rodników. Te szkodliwe cząsteczki stanowią produkt uboczny codziennego życia i przyśpieszają proces starzenia się na poziomie komórkowym, zwiększając tym samym ryzyko występowania chorób. Preparat Grapina i Przeciwutleniacze dostarcza organizmowi silną dawkę przeciwutleniaczy wspomagających ochronę przed gwałtownymi atakami wolnych rodników. Oferowany biologicznie aktywny dodatek jest najmocniejszym ze wszystkich znanych antyoksydantów, pięćdziesięciokrotnie przekracza efektywność witaminy E; dwudziestokrotnie efektywność witaminy C. Jes to kombinacja antyoksydantów z ekstraktem ze skórek i pestek winogronowych, ekstraktem kory sosnowej i witaminą C. Kompleks z roślin leczniczych (brokuły, kurkuma, buraki ćwikłowe, rozmaryn, marchew, pomidor, kapusta chińska, kapusta biała, bioflawonoidy) dopełnia i wzmacnia działalność antyoksydantów.