https://www.naturalsite.pl/Suplement-diety-na-stres-i-sen-Hops-Valerian-NSP-gratis-p233

Jakie znaczenie ma sen dla naszego zdrowia?

Sen nie jest po prostu wyłączeniem świadomości na jakiś czas. Pomimo zmniejszonej aktywności i zużycia energii w czasie snu w mózgu i całym organizmie zachodzi wiele pożytecznych procesów biologicznych. W skrócie, te najważniejsze zjawiska to:
• organizacja i zapisywanie informacji, pozbywanie się zbędnych „śmieci” z pamięci – niedobór snu utrudnia lub wręcz uniemożliwia uczenie się, poznawanie i zapamiętywanie;
• reorganizacja i komunikacja pomiędzy komórkami nerwowymi – niedobór snu sprawia, że praca mózgu z czasem ulega znacznemu pogorszeniu;
• odpoczynek i odnowa większości tkanek i narządów całego ciała, a także produkcja pożytecznych amin i hormonów – bez odpowiednio długiego snu organizm nie ma szans na regenerację, w okresie dojrzewania na prawidłowy rozwój i wzrost, a w późniejszych etapach życia na odbudowę zniszczonych komórek i akumulację energii, czyli „doładowania akumulatorów”.

Problemy ze snem są nierozerwalnie związane ze stresem, zaburzeniami nastroju, depresją i innymi chorobami psychicznymi. W efekcie zbyt krótkich lub wręcz pominiętych faz snu dochodzi do zaburzenia wydzielania neurotransmiterów i hormonów stresu, co powoduje pogorszenie myślenia, stany podenerwowania i innych negatywnych reakcji emocjonalnych oraz nasilenie objawów ze strony psychiki, szczególnie w przypadku już istniejących problemów ze zdrowiem psychicznym. I odwrotnie, trudności w zasypianiu, pobudki w nocy i nad ranem mogą być wczesnym objawem nieuświadomionego stresu lub wręcz poważniejszych zaburzeń nastroju, reakcji lękowych lub depresji – osoby cierpiące na bezsenność mają 10-krotnie wyższe ryzyko tej poważnej choroby. 
Zatem problemy ze snem mogą być zarazem jedną z przyczyn problemów psychicznych, jak też jednym z objawów i czynników nasilających tego typu dolegliwości. 

Twoim celem powinno być nie tylko spanie dostateczną liczbę godzin, ale również zadbanie o jakość tego wypoczynku. Jeśli czujesz, że masz w sobie wieczorem zbyt dużo energii, negatywnych myśli albo nie możesz zasnąć z innych przyczyn, nie wahaj się skorzystać z zewnętrznej pomocy. Dopóki problem nie jest na tyle poważny, by udać się po poradę do specjalisty, możesz wypróbować dobranocki, wieczorne medytacje, relaksacyjną muzykę, czy suplementy które mogą Ci w tym pomóc. 

Czym jest stres i jakie znaczenie ma dla naszego organizmu? 

Stres - jego skutki odczuwamy niemal wszyscy. Wprawdzie postęp cywilizacji sprawił, że żyjemy dłużej i wygodniej, ale też drogo za to płacimy. Czujemy się coraz bardziej samotni, zagubieni. Jesteśmy zabiegani, pochłonięci rywalizacją, przywaleni nadmiarem obowiązków w pracy. Ogromna ilość otaczających nas stresorów sprawia, że nie sposób przed nimi uciec. Tymczasem nawet dobry stres, jeśli utrzymuje się zbyt długo lub pojawia za często, może zaszkodzić. Dlatego też trzeba w porę uchwycić moment, kiedy stres zaczyna działać na naszą niekorzyść.

Najbardziej stresujące wydarzenia według Holmesa i Rahe'a

Według Holmesa i Rahe'a najbardziej stresującymi wydarzeniami w życiu są (w kolejności od najbardziej stresującej):

  • śmierć małżonka

  • rozwód

  • separacja

  • pobyt w więzieniu

  • śmierć bliskiego członka rodziny

  • doznanie obrażeń ciała, choroba

  • ślub

  • zwolnienie z pracy

  • pojednanie z mężem/żoną

  • przejście na emeryturę

Jak poradzić sobie ze stresem?

Radzenie sobie ze stresem to bardzo szerokie zagadnienie, ale można udzielić kilka podstawowych wskazówek:

  • uwierz w siebie – pamiętaj, że to czy źle lub dobrze myślisz o sobie zależy w dużej mierze od tego czego o sobie nauczyłeś się w życiu, i że w znacznym stopniu możesz wzmocnić wiarę w siebie. Daj więc sobie szansę i naucz się pozytywnych rzeczy o sobie,

  • traktuj trudności jak wyzwania – niemal niezależnie od tego jakie trudności nas spotykają, zawsze możemy się dzięki nim czegoś nauczyć i znajdować w tym energię, nie bez powodu mówi się „co cię nie zabije to cię wzmocni”,

  • naucz się odprężać – tak samo jak organizm potrafi przystąpić do mobilizacji w postaci reakcji stresowej, może też się skutecznie odprężyć.
  • bądź aktywny – aktywność fizyczna to jeden z prostych i skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem. Jesteś spięty? Idź na jogging,
  • poznaj i szanuj swoje uczucia – doświadczane emocje to ważne wskazówki od naszego ciała i umysłu. Staraj się ich słuchać i traktuj jak sprzymierzeńców,

  • skorzystaj z pomocy – rozmowa z bliską osobą o tym co trudne potrafi nieraz radykalnie zmienić postrzeganie trudności. Możesz też skorzystać z porady psychologa lub psychoterapeuty.

Śpimy coraz mniej i gorzej, a jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest wszechobecny stres – jeden z największych wrogów naszego zdrowia. Wszyscy potrzebujemy wytchnienia.

Hops & Valerian with Passionflower to kompozycja skrojona na miarę czasów, w których zmuszeni jesteśmy do ciągłej pogoni. Praca, egzaminy, terminy… Stres kryje się dziś niemal w każdym aspekcie naszego życia.
Połączenie uspokajających i relaksujących ziół: Chmielu (hops), Kozłka lekarskiego (valerian) i Męczennicy cielistej (passionflower) działa kojąco i antystresowo.