https://www.naturalsite.pl/Suplement-diety-na-pamiec-i-koncentracje-Lecytyna-NSP-gratis-p230

Co to jest Lecytyna? 

Lecytyna jest mieszaniną rożnych związków, które połączone ze sobą nie tylko dają oszałamiające wręcz efekty, ale też wzmacniają wzajemnie swoje działanie. Związki te mają głównie charakter tłuszczowy, a do najważniejszych należy zaliczyć fosfolipidy. Kwasy tłuszczowe, które stanowią znaczną część lecytyny, są przyłączone do rdzenia. To natomiast glicerol, grupa fosforowa, a także przyłączony do nich związek odpowiadający za funkcje zdrowotne mieszaniny. Związek ten to cholina, inozytol lub seryna. Oprócz fosfolipidów skład lecytyny obejmuje tez trójglicerydy, węglowodany, wodę i glikolipidy.

Lecytyna kojarzy się bardzo często jak suplement diety dla osób starszych. To przekonanie wynika z jednej z właściwości lecytyny, mianowicie poprawianiu pamięci i koncentracji. Na tym jednak nie kończą się zalety przyjmowania lecytyny, która jest nie tyle jednym związkiem, co raczej mieszaniną rożnych związków, w tym przede wszystkim fosfolipidów. Występuje bardzo powszechnie, często nawet nie zdajemy sobie sprawy z jej obecności.
Lecytyna jest ważnym składnikiem niemal każdej komórki organizmu człowieka, pełniącym w nim wiele ważnych funkcji. 

Które produkty są najbogatsze w Lecytynę?

  • żółtka jaja kurzego; 
  • glony (chlorella, spirulina);
  • drożdże;
  • niektóre bakterie (Mathylomonas, Methylococcus).  
Jakie ma właściwości? 
  • stanowi element budujący tkanki mózgu i otoczki mielinowe komórek układu nerwowego;
  • pobudza układ nerwowy;
  • poprawia koncentrację i wspiera proces zapamiętywania;
  • uczestniczy w procesach przemiany materii;
  • stanowi barierę ochronną ścian żołądka, chroni wątrobę przed marskością, przeciwdziała tworzeniu się kamieni żółciowych;
  • wspomaga wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach;
  • obniża poziom cholesterolu i poprawia krążenie krwi;
  • zwiększa wydolność i przyspiesza regenerację po wysiłku fizycznym;
  • opóźnia procesy starzenia.
W związku z tym, że lecytyna wspomaga pamięć i koncentrację oraz wspiera pracę mózgu, jest zalecana osobom, które pracują umysłowo, przygotowują się do ważnych egzaminów czy seniorom, u których kondycja układu nerwowego może pogarszać się wraz z wiekiem. Z kolei ochronne działanie lecytyny na wątrobę polega przede wszystkim na wspomaganiu procesu detoksykacji i regeneracji narządu oraz ograniczeniu niekorzystnego wpływu alkoholu, leków czy innych substancji, które mogą go obciążać.

Jakie jest dawkowanie Lecytyny?

Do prawidłowego funckjonowania ogranizmu stwierdza się, że organizm potrzebuje 2-2,5g lecytyny dziennie. Warto pamiętać, że nie musimy suplementować lecytyny codziennie, a jedynie w stanach wzmożonego wysiłku i zauważalnego spadku koncentracji. 

Którą Lecytynę wybrać? 

Lecytyna na rynku występuje w trzech postaciach:
  • sojowej,
  • słonecznikowej
  • rzepakowej
Każda z nich w formie płynnej ma podobny skład fosfolipidów, dlatego pod tym względem nie ma istotnych różnic między tymi rodzajami. Jednakże lecytyna to również 30% olei, a w nich z kolei proporcje kwasów tłuszczowych są już zależne od rośliny, z której pozyskano lecytynę.

Lecytyna w kosmetologii

Lecytyna znalazła także zastosowanie jako emulgator i emolient w sporządzaniu maści, maseczek, kremów, emulsji czy zawiesin. Kosmetyki z lecytyną przede wszystkim nawilżają, zmiękczają, a także regenerują naskórek. Działanie lecytyny w kosmetykach polega na tym, że wbudowując się w błony komórkowe naskórka zwiększa jego elastyczność oraz zmniejsza utratę wody przez skórę. 

Lecytyna NSP

Lecytyna sojowa od Nature’s Sunshine to doskonały suplement diety wyprodukowany z naturalnej soi. Lecytynę od Nature’s Susnhine polecamy szczególnie osobom, których dieta nie jest bogata w produkty, gdzie jest jej najwięcej. Dzięki właściwościom mieszania tłuszczów, lecytyna pomaga we wchłanianiu witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli A, D, E i K.