https://www.naturalsite.pl/Suplement-diety-na-odpornosc-Defence-Maintenance-NSP-gratis-p185?force=1

Dobra kondycja układu odpornościowego to warunek unikania chorób sezonowych, takich jak np. grypa, czy przeziębienia. Często sięgamy po domowe sposoby zwalczania infekcji, kiedy jesteśmy już chorzy. Zapominamy, że walka z mikoorganizmami powinna zaczynać się znacznie wcześniej i że znaczenie lepiej jest dbać o prawidłową dietę, bogatą w sybstancje antydrobnoustrojowe, codziennie, niezależnie od pory roku. Lepiej jest zapobiegać, niż leczyć. 

Co to jest odporność?

Odporność to zdolność organizmu do zwalczania patogenów i ochrony organizmu przed drobnoustrojami chorobotwórczymi. W zwalczaniu patogenów organizm wykorzystuje dwa rodzaje odporności – nabytą (swoistą) i wrodzoną (nieswoistą). Fenomen układu odpornościowego polega na jego umiejętności rozpoznawania komórek własnych i obcych oraz zdolności uczenia się i zapamiętywania. Układ immunologiczny chroni organizm zarówno przed czynnikami zewnętrznymi (wirusami, bakteriami, grzybami), jak i przed niekorzystnymi procesami wewnętrznymi, takimi jak np. uszkodzenia tkanek czy procesy nowotworowe. Układ odpornościowy – w porozumieniu z układami hormonalnym i neurologicznym – strzeże równowagi wewnątrz organizmu.

Jak działa układ odpornościowy?

Układ odpornościowy ciągle ulega zmianie. Składa się on z naczyń i węzłów limfatycznych oraz wielu krążących we krwi komórek. Jest ich kilka rodzajów: monocyty, limfocyty i makrofagi. Różnią się między sobą swoimi funkcjami. Część z nich produkuje przeciwciała, które niszczą wrogie komórki i unieczynniają alergeny, a inne pochłaniają i zabijają bakterie i wirusy. Po każdym kontakcie z „wrogiem” powstają kolejne przeciwciała, aż do momentu, kiedy infekcja zostanie pokonana. Czasem może to trwać nawet do kilku dni.
Kiedy ponowie zostaniemy zaatakowani przez ten sam mikroorganizm, układ odpornościowy poradzi sobie znacznie szybciej, ponieważ ma zdolność uczenia się i zapamiętywania wrogich patogenów. Dlatego tak ważne są szczepienia w okresie niemowlęcym. Układ odpornościowy ma wtedy szansę nauczyć się walczyć z wieloma chorobami, na które możemy trafić w trakcie całego życia.

Co wpływa na naszą odporność?

Rolą układu immunologicznego jest ochrona organizmu przed działaniem niekorzystnych czynników zewnętrznych i wewnętrznych, np. zakażeniami i innymi chorobami. Zaburzenia w regulacji odpowiedzi immunologicznej mogą powodować upośledzenie procesów namnażania, dojrzewania i wzajemnego oddziaływania komórek układu immunologicznego, a jego ścisłe powiązanie z innymi układami sprawia, że na jego pracę ma wpływ wiele czynników.

Na naszą odporność oraz aktywność układu odpornościowego wpływają m.in:

  • wiek,
  • płeć,
  • czynniki genetyczne,
  • dieta,
  • aktywność fizyczna,
  • stres.

Co osłabia naszą odporność? 

Aby odpowiednio zadbać o układ odpornościowy, wymagane jest regularne dostarczanie do organizmu wszystkich witamin, minerałów i innych substancji odżywczych, które go wzmocnią. Źle zbilansowana dieta powoduje osłabienie i w efekcie większą podatność na infekcje.
Na odporności może również odbić się nadmierne forsowanie ciała zbyt intensywnymi treningami. Ruch to zdrowie, ale musi być dostosowany do wydolności i  stanu organizmu. Odpowiedni poziom wysiłku wykonywanego na świeżym powietrzu zwiększa dotlenienie i  ukrwienie tkanek, co pozwala dotrzeć komórkom odpornościowym do każdego fragmentu ciała.
Stan odporności mogą pogorszyć także nieprzespane noce lub sen krótszy niż 7-8 godzin. Używki, nie tylko alkohol i papierosy, ale też pozornie niewinna kawa, zwiększają zapotrzebowanie organizmu na witaminy A, C i  E oraz inne składniki wpływające na aktywność komórek odpornościowych. Kolejnym czynnikiem, mającym bardzo duży wpływ na to czy chorujemy, jest stres – silny i długotrwały powoduje okresowy spadek produkcji komórek odpornościowych.

Jak wzmocnić odporność?

Jak poprawić odporność? Istnieje wiele sposobów na wzmocnienie pracy układu odpornościowego. Szczególnie korzystny wpływ wykazują szczepionki i immunomodulacja za pomocą suplementów diety. Mimo że wiele preparatów na odporność ma charakter OTC, tzn. jest dostępne bez recepty, to ich dobór najlepiej przedyskutować z lekarzem.

Przedstawiamy Ci 5 prostych kroków do poprawy odporności, które już dzisiaj możesz wdrożyć w swoje życie by zadbać o swoje zdrowie! 
  • Bądź aktywny 
Nawet codzienny 30-minutowy spacer wzmacnia system odprnościowy i poprawia sen. Staraj się robić minimum 10 tysięcy kroków dziennie. 
  • Zadbaj o sen 
Sen ma duże znaczenie dla walki ze stresem i zapaleniem. Chodź wcześnie spać, jeśli musisz rano wstawać. 8 godzin snu dla dorosłego człowieka będzie odpowiednie. 
  • Uwolnij się od stresu 
Stres zwiększa ilość hormonów, które mówią naszej odproności: stop! Wyjdź na świeże powietrze, poruszaj się, spotkaj ze znajomymi, daj sobie jak najwięcej wolnego czasu i przestań gonić za nadmiarem zadań. 
  • Dieta
Dieta to potęga. Zadbaj by na Twoim talerzu pojawiały się pełnowartościowe produkty. Jedz minimum 400g warzyw i owoców dziennie. Ogranicz ciężkie i tłuste dania. Nie zapominaj o nawodnieniu. 2l wody dziennie to podstawa. 
  • Nawilżaj pomieszczenia w których przebywasz 
Wilgotność większa niż 40% to podstawa zdrowia dróg oddechowych. Nie dość, że suche powietrze niszczy nabłonek w oskrzelach, to jeszcze przyczynia się do rozprzestrzeniania się wirusów. 


Co zatem możemy suplementować, aby wzmocnić naszą odporność?  
  • Witamina D3
  • Witamina A
  • Witamina C
  • Witamina E
  • Cynk 
  • Selen
  • Kurkumina 
Defense Maintenance uzupełnia dietę w większość tych składników, połączenie witamin A,E i C z cynkiem i selenem zapewniają ogromne wsparcie dla układu immunologicznego. Najwyższy czas o siebie zadbać. Chcesz lepszego zdrowia, lepszej kondycji i lepszego samopoczucia? Wszystko jest w Twoich rękach. Do dzieła!