Jak uzupełnić nidobór magnezu w organizmie? 

Magnez jest niezbędnym pierwiastkiem do prawidłowego funkcjonowania komórek żywych. Poziom magnezu w organizmie nie zależy tylko od tego, ile go przyjmujesz. Ważne jest, aby nie brakowało innych związków i substancji, dzięki którym poprawisz ilość magnezu w organizmie. W sytuacji, gdy stężenie magnezu jest zbyt niskie należy sięgnąć po suplementy diety zawierające magnez. 

Co powoduje niedobór magnezu?


Przyczyną niedoboru magnezu może być zwiększone wydalanie jelitowe lub zaburzenia w regulacji przemian magnezu. Najczęstszymi skutkami są:
  • nieprawidłowa dieta,
  • niedożywienie,
  • spożywanie nadmiernej ilości kawy,
  • przewlekły stres,
  • choroby przewodu pokarmowego,
  • nadużywanie alkoholu i papierosów,
  • spożywanie produktów, które zawierają w sobie kwasy tłuszczowe.

Jakie są objawy niedoboru magnezu?


Często trudno jest określić, czy na pewno dane objawy są skutkami niedoboru magnezu. Lecz za każdym razem warto zwrócić uwagę, gdy występują dane objawy. Na pierwszy rzut oka mogą to być częste bóle głowy, zmęczenie i brak energii, osłabienie i skurcze mięśni. Niedobór magnezu wywołuje również zaburzenia rytmu serca, który może prowadzić nawet do arytmii serca. Istotny jest również układ nerwowy, który również oddziałowuje negatywne na brak magnezu poprzez tiki nerwowe, drżenie powiek czy nawet twarzy.

Jakie są skutki niedoboru magnezu?

Niedobór magnezu w organizmie może wywołać wiele negatywnych skutków i ogromne spustoszenia. Ujawniają się w postaci zaburzeń czynności wielu układów. Często towarzyszy niski poziom wapnia i potasu. Zaobserwowano równiż, że osoby, które mają niedobór magnezu w organizmie są mniej odporne na przeziębienia. Charakterystyczne w zaburzeniach niedoboru magnezu są zaburzenia w prawidłowym funkcjonowaniu hormonów, czyli wzrost insulinooporności, a przez to zmniejszona tolerancja glukozy. Układ krążenia jest również narażony, ponieważ może wystąpić nadciśnienie tętnicze oraz zwiększenie podatności na rozwój zmiażdżenia w obrębie naczyń. 

Jak uzupełnić niedobór magnezu?


Naturalny magnez w diecie powinien zaspokoić potrzeby organizmu na ten pierwiastek. Największą wartość magnezu znajdziemy w takich produktach, jak: rośliny strączkowe, owoce morza, otręby, kakao i gorzka czekolada, orzechy, suszone owoce, świeże warzywa i owoce. Do picia powinno używać się wody bogatej w magnez. Zalecane jest stopniowe wyłączenie z organizmu kawy, alkoholu, papierosów, słodyczy czy też napojów gazowanych. Magnez wchłania się przede wszystkim w jelicie cienkim. Wchłanianie magnezu w przewodzie pokarmowym jest zależne od białka przenośnikowego dla tego pierwiastka. Można wspomóc się dodatkową dawką magnezu poprzez suplementy diety.

Ile magnezu suplementować przy niedoborze?


Spożywanie pokarmów bogatych w magnez, a także stosowanie suplementów diety zalecane jest w przypadku łagodnego niedoboru magnezu w organizmie. W przypadku wysąpienia poważnego niedoboru magnezu pofaje się go dożylnie. Średnie zapotrzebowanie na magnez wynosi mniej więcej:
  • kobiety: pomiędzy 19. a 30. rokiem życia: 225 mg na dobę, powyżej 30. roku życia: 265 mg na dobę
  • mężczyźni: pomiędzy 19. a 30. rokiem życia: 330 mg na dobę, powyżej 30. roku życia: 350 mg na dobę
Badania wykazują, że magnez najlepiej przyjmować wieczorem. Oczywiście, przed suplementacją magnezu warto zbadać jego poziom w organizmie. 

Suplementy diety wspomagające magnez w organizmie:

Mag375tabs FinClub - zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia, wpływa na utrzymanie równowagi elektrolitowej, pomaga w prawidłowej syntezie białka, wspiera utrzymanie prawidłowych funkcji psychologicznych, dodaje energii, poprawia koncentrację, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.

Magnesium NSP - wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego, poprawia procesy myślowe, koncentrację, dodaje energii. Reguluje pracę tarczycy, wspomaga regenerację oraz napięcie mięśni. Korzystnie wpływa na pracę serca oraz układ krwionośny.

Magnes i Potas Optisaltabs FinClub - uczestniczy w wielu procesach odpowiadających za prawidłowe funkcjonowanie układów nerwowego, kostnego i mięśniowego. Jest gromadzony w mitochondriach naszych komórek, uczestnicząc w kilkuset reakcjach enzymatycznych, z których wiele nie może się bez tego pierwiastka obejść.