Jak łagodnie przejść klimakterium?

Klimakterium jest naturalnym etapem w życiu kobiety. Rozpoczęcie tego procesu u każdej kobiety jest indywidualne. Jest to okres przejściowy pomiędzy czasem płodnym, a okresem zakończenia cyklicznego hormonalnego funkcjonowania jajników. Dochodzi wtedy do zmian w równowadze hormonów płciowych odpowiadających za cykl miesiączkowy. Kobieta stopniowo traci możliwość zajścia w ciąże, a miesiączki stają się nieregularne, aż ustaną. 

Jakie są etapy klimakterium?

Pierwszym etapem jest premenopauza. Występuje około 5-8 lat przed menopauzą. Nie ma typowych objawów klinicznych, ale zaczynają powoli pojawiać się objawy wczesnej menopauzy, czyli nieregularne miesiączki, uderzenia gorąca, nocne poty, zaburzenia snu czy też zmiany nastrojów. Drugim etapem jest menopauza. Występuje wtedy ostatnia miesiączka w życiu kobiety, po której następuje conajmniej rok bez miesiączki. Trzecim etapem jest perimenopauza. Jest to okres tuż przed menopauzą i do 1 roku po menopauzie. Czwartym, a za razem ostatnim etapem jest postmenopauza. Jest to okres zaczynający się po ostatnej miesiączce kobiety. Jajniki przestają wytwarzać jajeczka. Wygasanie czynności hormonalnych jest procesem długotrwałym, nie zachodzi w trybie natycmiastowym.
 

Jakie są objawy klimakterium?

Najczęstszym objawem jest oczywiście uderzenie gorąca. Głównie w górnej części ciała, twarz, szyja, klatka piersiowa. Częstym objawem są zaburzenia snu i występujące podczas niego nocne poty. Bóle głowy, kołatanie serca i nudności niestety również się objawiają. Mogą wystąpić problemy psychiczne, jak na przykład depresja, częsta płaczliwość, przygnębienie, częste rozdrażnienie i nerwowość. Występuje również zespół niedoboru estrogenu, który mocno wpływa na metabolizm. Następuje także wzrost występowania chorób układu krążenia. Kobiety w tym czasie często przybierają na wadze.

W jaki sposób przejść łagodnie klimakterium?

Przebieg klimakterium jest bardzo indywidualny. Niektóre kobiety w ogóle nie zauważają zmian, natomiast inne borykają się z naprawdę dużymi problemami. Występowanie objawów zależy od wielu czynników, mogą być to nawet geny. Na okres przekwitania można przygotować się naprawdę bardzo dobrze psychicznie, jak i fizycznie. Podstawą jest przejście na zrównoważoną dietę i zdrowy styl życia. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór wysokiej jakości suplementów diety. 

fin Femiveltabs zawiera fitoestrogeny, czyli izoflawony, czerwoną koniczynę i witaminę E. Izoflawony są to substancje mające podobne działanie na tkanki i organy jak hormon estrogeny. Pomagają złagodzić objawy związane z fizjologicznym obniżeniem hormonów. Korzystnie wpływają na lepsze samopoczucie u kobiet. Są w stanie uporać się z dolegliwościami towarzyszącymi w okresie menopauzy. Składniki te pozwalają poczuć się kobiecie lepiej, wpływają pozytywnie na stan psychiczny i fizyczny. 

fin Selenitabs multi zawiera w sobie mnóstwo wartości odżywczych. Selen, cynk, mangan i witaminy C i E przyczyniają się do ochorny komórek przed stresem oksydacyjnym. Selen przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania tarczycy i układu odpornościowego oraz do utrzymania normalnych włosów i paznokci. Mangan wspomaga metabolizm energetyczny oraz budowę tkanek łącznych. Innowacją tego suplementu jest to, że posiada mieszankę roślinną SPECTRA, czyli opatentowany ekstrakt, przebadany w trakcie badań klinicznych, który posiada wyjątkowy zakres działania oraz nadzwyczajną intensywność i dzięki temu w skuteczny sposób walczy z wolnymi rodnikami. Działa bardzo intensywnie na ludzki organizm.

Należy pamiętać, że wszystko to, co przychodzi z czasem ma jakiś cel. Ale zawsze możemy do tego się przygotować w odpowiedni sposób. Menopauza u kobiet jest okresem trudnym, niektórym jest ciężko się z tym pogodzić, że już nastał ten okres. Lecz jest to normalne zjawisko, którego nie należy się wstydzić. Najlepszym rozwiązaniem jest dobre podejście do menopauzy i odpowiednie przygotowanie, polegające na chociażby małej zmianie trybu życia, na bardziej zdrowy.