Dlaczego sumplementacja witaminy D3 jest tak ważna?


Okres jesienny kojarzy nam się z ciągłymi przeziebięniami, osłabieniem organizmu, sennością i ponurą pogodą. Często czujemy się przygnębieni, dni stają się coraz krótsze, tęsknimy za latem i słońcem. Jesienią, zimą, a zwłaszcza wczesną wiosną w naszych organizmach występują niedobory witaminy D3, brakuje także magnezu, w niedostatecznej ilości produkowana jest serotonina – tzw. hormon szczęścia. Te czynniki mogą sprawiać, że nasz nastrój jest bardzo negatywny. Powinniśmy pamiętać, że witaminy i minerały mają w organizmie zasadnicze znaczenie i zadania do wykonania. 

Witamina D3


Witamina D jest hormonem steroidowym i wpływa na wiele funkcji w organizmie. Organizm nie potrafi wytworzyć witaminy D sam w procesach syntezy wewnętrznej. Witamina D jest wytwarzana dzięki promieniowaniu słonecznemu w skórze. Ponieważ późną jesienią, zimą i wczesną wiosną na naszej szerokości ge ograficznej jest zbyt mało słońca, dlatego tak istotna jest suplementacja witaminą D, ponieważ nie jest możliwe jej wytworzenie w dostatecznej ilości w organizmie. 

Kto jest najbardziej narażony na niedobór witaminy D?

Niedobory witaminy D w wyraźny sposób przejawiają się osłabieniem układu odpornościowego. Oznacza to, że część chorób typowych dla okresu jesienno-zimowego, np. zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc i podobne, mają przyczynę w niedoborze witaminy D. Niemowlęta są najbardziej narażone na niedobór witaminy D. Zawartość tej witaminy w mleku matki jest niewystarczająca. Chorzy i osoby starsze często mają problemy z chodzeniem i nie mogą wychodzić na słońce, wchłanianie witaminy D u nich jest znacznie gorsze. Kobiety w okresie menopauzy wraz z przybywającym wiekiem, ich skóra produkuje o około 1/4 mniej witaminy D. 

Jakie są właściwości witaminy D3?


Jest potrzebna dla prawidłowego wzrostu i rozwoju kości u dzieci. Pomaga w prawidłowym wchłanianiu wapnia i fosforu. Wspomaga normalny poziom wapnia we krwi. Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie mięśni. Przyczynia się do utrzymania zdrowych kości i zębów. Zapewnia aktywne wchłanianie wapnia z naczyń krwionośnych do kości. 

Jaka dawka witaminy D jest odpowiednia?

Optymalny poziom witaminy D we krwi wynosi 100-150 nmol/l. Taka ilość jest bezpieczna i jest elementem ochrony przed chorobami autoimmunologicznymi, przewlekłymi bólami, depresjami, cukrzycą, wysokim ciśnieniem krwi, grypą czy osteoporozą. Ponieważ jednak każdy z nas ma inny metabolizm witaminy D trudno jest zalecić tę jedną, konkretną dawkę. Najlepiej ustalić ją z lekarzem rodzinnym, po wcześniejszym wykonaniu badania poziomu witaminy D we krwi. Idealnie byłoby wykonać badanie w styczniu lub lutym, kiedy jest największy niedobór promieni słonecznych i trwa on już od kilku miesięcy.

Witamina D3, którą polecamy

Witamina D3 2000Iu 250 kapsułek Swansonwpływa korzystnie na skórę, łagodzi stany zapalne, reguluje poziom cukru we krwi poprzez wydzielanie insuliny. To jedna z najbardziej niedocenianych dla zdrowia człowieka witamin.

Witamina D3 4000IU 120 kapsułek OstroVit -  to zestaw 120 miękkich kapsułek zwierających witaminę D w postaci cholekalcyferolu. Środek przeznaczony jest dla wszystkich tych, którzy chcą zwiększyć odporność organizmu oraz zadbać o jego poprawne funkcjonowanie. Duża dawka witaminy zawarta w jednej kapsułce sprawia, że suplement świetnie sprawdzi się w przypadku osób z niedoborami tego cennego składnika.

Witamina D3 60 tabletek NSP - witamina życia, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie Twojego organizmu. Bierze również udział w procesie dzielenia komórek i ma dobry wpływ na odporność organizmu. Do najlepszych źródeł Witaminy D należą jajka, ryby, mleko krowie oraz ser żółty.

Witamina D3 vitaD3tabs 120 tabletek FinClub - witamina ta jest izolowana z lanoliny, pochodzącej z wełny owiec. Suplement diety jest w formie smacznych tabletek do ssania.